Sunday, June 9, 2013

I won't buy bayam anymore

Assalamualaikum

Saya bukan penggemar sayur.  Dulu makan tomato je, sebab tomato adalah buah bukan sayur.  Mula start makan carrot, sedap...pastu tambah variety sikit, cauliflower and broccoli.  Masa pregnant, paksa diri makan pelbagai jenis sayur kecuali yang hijau2 pekat dan pahit..tak mau..tak mau...

Sekarang Sultan dah pandai makan, bagi makan carrot dulu, then broccoli, duk tukar dua tu je sampai la sekarang...then, officemate dapat tau, cakap ibu kejam bagi sayur tu je...suh bagi bayam sebab elok tuk baby...

So, rini first time beli bayam kat pasar pagi...banyak giler RM1..kakak jual tu cakap, nanti dah masak, sikit je ni...ok lah, pasrah pasal tak dapat beli separuh je..hihih...balik umah tak tau nk buat cmne..pastu main petik2 daun die je...berpasir la pulokk...huhuhu...petik mana yang cantik aje then rendam..pastu macam tak puas ati..risau tak bersih..amik pencuci sayur2 dan botol susu Sultan tu, letak sikit...beress...

Satgi nak masak bubur + bayam + kentang + ikan tuk Sultan Umar....

Untuk Uppa, sotong celup tepung...pasai tak puas makan kat Tganu ritu....

Ibu lak rasa nak makan kamben lagi....


3 comments:

  1. aik adakah cite ini tidak abes? saspen nk tau nape takmo beli bayam lagi hehehe

    ReplyDelete
  2. Hahaha..xabes eh gtu..? Xmo beli dh len x sbb cm pyh je nk ptg..kuikui..pasir blambok lg duk risau tkt jupe cik ulat..len x kn cr kt pasaraya ah..cr hok jual daun ye je..hikhik

    ReplyDelete
  3. hehehhee la..igtkan tadi ade ulat ke ape ke? klako ibu umar ni hehehehe :)

    aku ade cite gok dgn bayam ni tapi bkn sebab kne masak bayam tapi kene paksa cik suami suh makan bayam pas keguguran utk tmbh darah..hahaha..aku bkanlah pencinta bayam! :)

    ReplyDelete