Wednesday, April 27, 2011

Tragedi 5 April 2011


Assalamualaikum



Aku rasa tarikh 5 April 2011 ni tak mungkin dilupakan my twin...of course lah...hari yang mengubah sedikit sebanyak hidup my twin...and me too...nape aku cakap aku pon sama merasai perubahan tu?? sebab kejadian tu, aku ditinggalkan sorang..huwaaaaaaaaaa.....sudah tiada teman tido, sudah tiada teman shopping, sudah tiada teman main masak-masak, sudah tiada teman makan-makan....for short period only  [ok, aku dah kahwin...tapi aku still menyewa ngan kawan-kawan..sama je before nikah, sebab uppa aku berada jauhhhhhh nun di dubai.....wuhuhuhu]

Berbalik ngan tragedi 5/4/2011 tu...my twin 10% burn sebab minyak panas, flame....Allah je yang tau betapa terkejutnya aku bila dapat tau berita tu dari tasya hani [housemate kami] pada pukul10 pagi...kejadian tu berlaku 730pagi dan aku dapat tau lambat sebab aku off tepon pagi tu, charge...

Petang tu aku mintak permission tuk balik awal sebab aku nk amik pakaian my twin nak bawak pi hospital..time tu die warded kat HKL, burn unit.  Masuk je pintu rumah, terus terbau terbakar tu...wuhuhuhuhu...terus hati aku rasa sayu....aku ke dapur, tengok tempat kejadian...tak semena-mena air mata mengalir....aku tak boleh bayang keadaan my twin time tu..macam mana lah dia time kejadian...hu....

Ngah aku duk kemas dapur tu, tasya hani call btau dia dah sampai kat bawah.  Kami ke HKL dan time tu sangat ramai beratur untuk masuk jumpa my twin...kat burn unit ni kena masuk sorang-sorang..leceh..dalam duk menunggu tu, aku dah duk risau dah..aku risau lau aku masuk tengok dia nanti, air mata aku ni tak dapat ditahan-tahan..maklumlah..air mata banyak..tak kira tempat & masa nak kuar...colleagues dia dah pesan awal-awal kat aku...cuba jangan nangis depan dia..aku angguk je...tak leh cakap banyak...takut tiba-tiba nangis...wuhuhuhu...

Incredibly, aku tak nangis...world record..!! world record for me...aku tahan dengan jayanya bila aku nampak dia sangat tabah...memang aku sungguh aku tak sangka dia sekuat ini...memang betol lah..Allah tak kan menguji hambaNya melebihi kemampuan seseorang itu...aku sangat kagum dengan semangat yang dia tunjukkan...

Dan Alhamdulillah, selepas lebih 20 hari warded [ 4 hari kut kat HKL, then transfer to Ampang Puteri], she looks better..mentally and physically...luckily she's physiotherapy and she know how to overcome this...she even insist to walk to Ampang Point with me and her sister...just to exercise her both legs and of course to jalan-jalan cari makan selepas lama terkurung dalam ward...memang lah tak jauh Ampang Puteri to Ampang Point..tapi bagi my twin yang baru lepas operation...she's amazing..!!! and she's strong...!!

next : Kronologi Kejadian..... =[

2 comments:

  1. ciannye kt bulat..sedey lak aku rs..kem slm kt bulat ye!! muah muah :)

    ReplyDelete
  2. jgn risau za..die dh semakin sembuhh....dh ceria & back to normal dh.....nnt aku smpaikan ye.. =))

    ReplyDelete