Sunday, September 18, 2011

Dubai & Pak2 Arab Kaya Raya


Assalamualaikum


Datang kali ni, stay kat rumah uppa sebab housemate uppa still offshore...lau tak, maybe kena stay kat hotel cam ritu...only the two of us here..(bajet macam rumah sendiri lah..heheheh...) Rumah yang cantik, sangat selesa untuk kami berdua...Thanx to uppa's company sebab sediakan segalanya dari perabot sampai la benda-benda kecik cam sudu garfu... (^__^)

Uppa's apartment sangat lah dekat ngn Mall of Emirates..so, dalam masa 5 hari duk sini, dah 3 kali aku kuar masuk MOE tu...leh jalan kaki je...dengar cam best kan...tapi, siang-siang hari tak de maknanye nak jalan ke sana...panas Ya Rabbi...kuar je dari pintu aparment bawah tu..dah terasa bahangnya...even jalan kat tempat teduh, bahang panas tu tetap terasa...(suhu sekarang between 30-40 celcius) tapi, better la dari jalan tengah-tengah panas...thanx to Dubai's goverment sebab suka bina building tinggi...teduh la sikit bandar ni..hahahah...Air dalam rumah pon still panas even heater dah tutup...seksa I nk mandi...cam sauna je....terkejut kulit I...sian....jap sejuk, jap panas...sobs..sobs...


Hari tu masa p MOE, terjumpa lah satu vending machine nih...lau kat skolah aku dulu-dulu, vending machine macam gini aku panggil mesin air gedegang...hahahahaa...sebab bunyi air tin yang jatuh tu kan 'gedegang'..hahaha...


Introducing to all....


'GOLD to go' the gold ATM
(uppa mmg excited lau tgk collection gold ni)

Yes, its real gold...tu lah pasal aku cakap orang-orang sini kaya-raya...beli gold pon main beli pakai mesin ni je..cam beli air kotak...isk2.. Mesin ni tak de lah pulak jual bracelet ke pe, just jual collection gold cam pamp suisse gold bar..burj khalifa gold bar, kangaroo collection, panda collection..macam-macam la ada..orang-orang yang minat gold collection ni memang tau la pasal ni..aku..? harammmmm.....satu ape pon tak tau...

Gold kat machine ni maybe mahal sikit dari beli kat kedai emas kot....hoh..!! semalam jalan-jalan Gold Souk, tengok dorang ni beli gold, memang macam beli ikan kat pasar je...banyak betul duit dorang ni ye...aku tengok sorang-sorang datang bawak envelope tebal-tebal...dan aku nampak sorang mat saleh ni bawak cash 300k++ (aku dengar tokei kedai tu cakap..eheheheh) dan tinggalkan duit tu kat staff kedai emas tu then cakap jap lagi saya datang lagik...whoahhhh....aku cite kat uppa, then uppa cakap..tu kire ok la tu...uppa penah nampak orang datang bawak millions nk beli gold kat gold souk tu...huuuuu....isk2...tak terkata....*melopong*



Lagi satu, aku pon baru tau bagi sesapa yang tak suka nk bersesak dalam metro, boleh apply gold class card.  So, tempat duduk dalam Dubai Metro akan diasingkan untuk korang..kire coach lain, ada pintu asingkan orang kaya ngan orang biasa (ayat dengki...hahahaha) uppa cakap kebanyakannya Pak-pak Arab la guna gold class card. Fee pon mahal dari biasa..

Even aku takde gold class card, aku still boleh selesakan diri jugak dalam metro, tak perlu himpit ngn mcm-mcm jenis bangsa sebab aku boleh duduk kat women & children section..hehehe...so, time aku dah penat jalan2, bese aku akan masuk coach ni lah..so, dapat la aku duduk ngan aman...uppa lak aku biarkan berdiri kat coach lain...ahhahaha...


uppa yang berbaju merah hitam itu..




Banyak lagi nk tulis, tapi kerja pon banyak menanti nih...tak sempat nk kemas sebab weekend baru ni kuar pagi malam baru balik...




p/s : Semalam jalan-jalan kat Sharjah...tapi satu gambar pon tak snap...panas & penat...langsung tak de mood nak bergambar...skrang baru rasa menyesal.....huwaaaaa....

11 comments:

  1. OMG bestnyer umah dekat ngan MOE...jelezzzzz
    terjah sana mesti rasa rendah diri kan sebab sana ramai tok2 arab yang kaya raya ngeeee....terasa diri kaya jugak x? ngeeee....enjoy taw

    ReplyDelete
  2. haahahh...tak terasa kaya pon kak ayu...mmg rs rendah diri lah..dorg ni shopping cm duit tak abis jek...skg tak banyak sale..wrong timing la dtg kali ni..=p

    ReplyDelete
  3. Pjj ke dgn hubby? Depa ni mmg kya tk hengat sure kete hebat2 je kt sn kn? Mmg jakun tgk meson jual emas tu... dh dkt tu dgn Europe ajk la hubby jln sn...

    ReplyDelete
  4. waaa suke bace entry mum nih sehda, kayenyeeee diorg nih! sbut psl mesen gedegang tu, aku igt lagi mesen air kt smaasza dlu, duan n da geng la suke maen ngan mesen tu hehehe..rindu smaasza kan? :)

    updet la lg byk cite, jeles ni mum duk dinung sebulan .. enjoy da moment, kem slm ur uppa :)

    ReplyDelete
  5. hanis : dkt ke? xsempat kot hanis..kte duk sini sebulan jek..uppa lak keje...ari mgu je leh jalan2..

    za : hahahah...mmg tingat mesen air gedegang dpn koop tu kan? opkos rindu smaasza...nnt de ms aku update lg ye...aku igt jd housewife leh melepak2..ghupenye tidak....sobs...

    ReplyDelete
  6. aaa dok sane sebulan je ke..dok tros la dgn hubby baru syiokk.heeeee..kalau boleh beli gold dkt machine tu mcm beli air tin mmg syiokk.hahaa

    ReplyDelete
  7. anum : tak boleh la duk sini terus anum...susah..hubby asek offshore je..lau die keje ofc..lame dh pndh sini terus..uhuhuhhu...

    ReplyDelete
  8. kan best klau jd housewife bley melepak.. tp actually never ending job.. smpai pejam mata pon keje tak abes2.. haha

    ReplyDelete
  9. tu lah tu jue...igt leh melepak smbil2 tgk drama korea ke...isk2..ghupenye keje xabis2..de ag nk kena buat kan..?huhuh..

    ReplyDelete
  10. Teringat mesin air gedegang depan tangga dekat bilik tv asrama..tetibeterliur nk minumair tin la pulok..owh syorga minum sejuk2..ahaha

    Lame ke kak da duk sane?best giler..jalan je keje eh

    ReplyDelete
  11. yani..yani..mcm2 la mak yong nih..wakakaka...
    kda duk sini lebih krg sbulan je yani..stkt ni mkn tdo shopping jelah keje..owhh..indahnya dunia...wakakakka =p

    ReplyDelete