Thursday, January 20, 2011

Trip to Dubai : Minggu Terakhir 2



Assalamualaikum



Banyak sangat gambar yang kalau boleh, aku nak letak semuanya...tapi, kompem aku akan amik masa berbulan-bulan jugak baru dapat upload semua...wuhuhuhu

Sehari sebelum balik, uppa tak keje & kami ke Dubai Mall lagi sekali. Kali ni kami masuk Dubai Aquarium dan were charged 50aed per person.

Aku yang mulanya berkeras tak nak masuk atas alasan...ala, sama je cam Aquaria KLCC, takyah la masuk...jom lah shopping lagik.... =p

tapi, bile dah masuk..aku yang bergambar tak hengat dunia...wahahaha....lau boleh ngan semua hidupan laut tuh aku nk snap pic....heee....





Masuk-masuk je dalam tunnel tu, shark beramai-ramai menunggu kedatanganku kat atas kepala..dan aku baru tau yang  shark ni rupanye suke tempat-tempat gelap..seram weih mula-mula masuk dah disambut oleh ikan-ikan ganas bergigi terabur ke depan itu ...hihihihi


sonok jumpa ikan lebih kurang saiz aku  =p


Yang tak bestnya, tunnel tu pendek je [tak macam kat KLCC, aku rasa lagi panjang kot]..so, amik-amik gambar skit, dah sampai penghujung....uppa tak puas hati, pusing balik...then, kami bergambar lagik...[maklumlah p dua org jek, tak de orang nak tolong snap pic...terpaksa mintak tolong orang yang lalu lalang...]


pic taken by lovely korean mum =)


Ngah menyibuk-nyibuk kan diri tengok ikan...eh, eh....de orang menyelam lah...giler brani...dah la ikan ganas+pelik+takpernahjumpa melambak-lambak dalam tu...memang aku salute lah orang yang berani nih...bukan staff tau yang menyelam tuh, sape-sape nak pon boleh....cuma kena bayar lah...mana ade lagi mende free dalam dunia ni weihhh.....aku tak tunggu lama..xmau lah menyaksikan aksi-aksi mereka bergurau senda ngan ikan-ikan itu..seram weihhh..tengok aje dah seram....apatah lagi lau aku yang menyelam...mau pengsan time jejak ibu jari kaki ke dalam air tu..wahhahahhaha 

Ni dia ikan-ikan ganas tapi mesra.......



ikan ni cam tau-tau aje nak snap pic dia..brenang lemah lembut gitu..auuwww





"u look so scared" omputih cakap kat aku...wuhuhu
mau tak takut...aku tak rasa cam de cermin pon..cam dekat giler ngn shark tuh...fuhhh




rolling eyes fish
  [aku bagi nama sendirik sebab memang tu je keje ikan ni time aku tengok die]




pic ni mintak tolong staff yang jaga tunnel.... wihihihi




ikan yang sangat besar..!! mau lebih berat dari haku...
lau telan aku sorang pon belum tentu kenyang ikan nih =p




next : ke Underwater Zoo @level2, Dubai Mall




No comments:

Post a Comment