Wednesday, January 12, 2011

Trip to Dubai : Day 2



Assalamualaikum


Hari kedua.  Hari ni uppa plan nak bawak aku jalan-jalan kat Gold Souk. Gold souk is like pasar, pasar yang menjual emas. Melambak-lambak kedai emas dan tak de plak polis ke pak guard ke yang berdiri tegak tepi pintu. Takde perompak @ pencuri kot kat sini...

Lepas breakfast dan bersiap ala kadar, kami amik taxi nak ke Gold Souk. Tapi, yang bongoknye, taxi driver leh ask my hubby kat mane tempat tu?? macam mane ntah dia leh jadik taxi driver tapi tak familiar ngan tempat-tempat kat sini...tak faham.



uppa yang suke sangat dapat amik gambo ngan duit  (^_^)



aku yang excited tengok emas..!!


mau ke seberang sana nek bot kat belakang tu...


creek ni dalam kot sebab aku nampak kapal besar parking kat tepi-tepi...
seram gak weih sebab dorang tak pakaikan safety jacket..huhu
dan tambang dari sini ke sana hanyalah 1aed..murah kan??





@Heritage Village
Tempat ni ala-ala muzium..ke memang muzium ye..??
kawasan padang pasir nih sangat lah luas dan
aku & uppa tak larat nak lawat semua rumah yang ade..


Kaki pon dah penat, perut jugak sudah lapar, kami balik ke hotel dan carik makan.  Dah kenyang perut, mata pon mau lelap..hehehe

ohh, lupa mau cerita, on the way nak seberang balik ke tempat asal tadik..kami tak naik bot.  Uppa ajak lalu pedestrian tunnel under creek tuh...aku tak nak sebenarnya..aku ni kan penakut ya Rabbi...Allah aje yang tau...huhuhuhu...tapi, obey jugak lah cakap SUAMI...

Tunnel tu punye lah sunyi...aku & uppa je yang lalu kot...aku jalan asek pandang belakang je..seram weihh...dah la laluan tu cam banyak u-turn...asek turun je...ntah-ntah aku dah sampai dasar creek tu tak?? tak tau lah camne dorang letak tunnel tu..aku punya lah takut..tak lepas lengan uppa..aku pegang dengan kuat lak tu...leh lak terpikir time lalu tu cane kalau tiba-tiba masuk air dalam tunnel tu..huwaaa....aku baru kawin 2weeks...tidakkkkk.....tapi, kami selamat je cross that creek...kekekkeke...takut tak bertempat,uppa cakap...sebab sangat takut dan seram, satu pic pon tak de masa kami dalam tunnel tu...wuwuwuwu....

Lepas magrib,[sini pukul6 dah magrib dan sudah gelap gulita..huhuhu]..kami keluar lagi.  Kali ni mau p tengok bangunan paling tinggi kat dunia..!! aku excited..!! aku excited..!!

So, jalan kaki dari hotel ke MRT station...eh, MRT ke pe nama die eh? lupa.heeee....it takes about 10mins...dan station nya amat cantik...dah macam bangunan kat sydney tu pintu masuk station nih...isk2....tapi, aku lupa lak nk snap pic..aishhh.....



uppa ngah topup kad nol 
kad nol ni cam kad touch&go kita lah


ni dia kad nye...
sib baik uppa de banyak kad ni..tak payah aku beli dah...




nak jugak bergambar kat sini, kan??... (^_^)




Kuar-kuar dari Burj Al-Khalifa station, terus snap pic.
tapi still tak nampak penuh gak burj ni..tinggi sangat..huhuu
nampak aku tak kat situ..?? heee ~


Nak sampai ke sana, kena jalan lagik dalam 10mins...aku rasa kalau aku duk sini lama sikit, mesti aku leh kurus..p mane-mane asek jalan kaki je...1000 steps a day..aku dah capai kot...hehehe

Kami masuk Dubai Mall dulu, jalan-jalan, snap pic, beli pape yang patut tuk family then uppa cakap, jom kita p tengok air kat Dubai Fountain.  Dubai Fountain ni ala-ala tasik depan KLCC kot dan ngadap Burj Al Khalifa tu...Kami sampai kat Dubai Fountain tu, tengok ramai giler orang duk lepak-lepak tepi tasik tu...Ingatkan memang tempat lepak dorang...tapi sangkaan kami terpesong jauh.....Dorang ngah tunggu show air tu rupanya...and we were lucky coz we can see it from the start...aku sangat teruja...!!!



we should take video....T___T

Next time, saya pasti datang lagi, datang awal-awal, booking tempat paling depan..tak kesah la lau basah pon...yang penting dapat amik video air pancut yang cantik ini.... (^__^)





No comments:

Post a Comment