Friday, January 14, 2011

Trip to Dubai : Day 4



...SaLam...


Hari ni kami pi The Palm Jumeira...kawasan perumahan yang macam pokok palma tu...Kami just leh masuk ke Atlantis je.  Pelepah-pelepahnya tu tak leh masuk sebab private road..[where's beckham bought a house here] siap de guard lagik...... Memang kawasan super duper elite lah kat sini...



Arrow kuning tu tempat kami singgah, Atlantis Hotel..laluan tu je yang leh orang awam masuk..laluan straight je dr bawah palm tree tu. Pelepah-pelepah palm tu memang tak leh masuk kecuali penghuni yang kaya raya itu.huwuwuwu...

Arrow purple yang aku letak tu pulak, tunnel bawah air lagik..suke kan dorang buat tunnel cenggitu...tapi, kali ni aku tak rasa takut pon lalu tunnel tu cam kat Old Souk sebab nek kete..wahahahaha...

Palm tree bukan de satu je kat Dubai ni..aku tengok dalam peta, de lagi satu, The Palm Jebel Ali... yang ni lagi besar [ yang aku p pon dah cukup besar aku rasa...] dan aku de baca gak..dorang akan bina 3 Palm Tree in Dubai...gilerssss weihh....giler kaya raya dorang nih...speechless..!!!

Lagi satu yang menarik minat aku nak tengok adalah ini



The World


Pulau-pulau ni dorang buat dan bile di view dari atas, seperti gambar di atas...world map..tak tau cane dorang leh buat ni...aku memang amat kagum dengan cara dorang nak buat mende-mende pelik yang orang lain tak buat lagi...tempat ni memang tak de connection ngan jalan darat...so, lau nak p sana, memang tak leh p ngan keta melainkan de feri... wahahahha.... so, uppa cam frust skit sebab die teringin nak pegi...[ nanti kite beli yacht ye uppa...]













A big thanx to Lan ( uppa's fren) yang susah payah bawak kami ke sana dan tolong snap pic kami berdua... [Lain kali leh jadi tourist guide kami kat Abu Dhabi lak ye...wakakaka]  (^__^)


1 comment:

  1. waaa tgh honeymoon eh?? best kan g dubai... akak pong suker... pehni meh la g jepung plak.. hihihi.. akak dah duk sini 3 taun.. dan dah nak balik pong! hihi.. thanx eh singgah blog akak sinun...

    ReplyDelete