Friday, January 28, 2011

Hantu Ohhhh Antoooo....



Salam




Dua hari lepas, aku de email dari colleague aku, citer pasal satu umah banglo kat seksyen 2, shah alam...aku memang suka baca, tengok cite antoo....tapi, yang membencikan aku, aku sangat susah nak lupakan pe yang aku baca, tengok, nampak[dalam tv jelah]....asek teringat jek..susah betol lah jadi penakut ni..Ya Allah....padahal dah berapa kali ingatkan diri sendiri yang mende-mende tu tak kan ganggu kita lau kita tak ganggu dia....[eh, betol ke camtu...]
Bila dah baca cite tu, aku dah takut nak pi mane-mane sensorang...even toilet kat umah pon..wahahahahah....[giler nye penakut..]


Sebabnya email yang aku dapat tu, dorang kena ganggu even siang-siang hari pon..wuuuu....lagi lak cite sal toilet...pantang aku tu..antoo dalam toilet..huwaaaa....balik umah cite kat housemate, sebab tak mau takut sensorang [keji..wahahahhaha]...tapi, sebab niat dah jahat, Allah balas balik..padan muka..!!!  Dorang pi bukak lak cite-cite antoo dorang...aishhh....yang tambah lagi tak sedap tuh, gangguan kat bilik aku lak tu....haishhhh....terus aku jadi extra takut...





Lepas si Tasya [housemate] duk cite sal umah lama die kat shah alam jugak [ puncak alam], n cite sal bilik yang aku duk skarang tu...aku lau online dating ngan uppa malam-malam dah tak tutup lampu...[sebelum ni pakai lampu tidor je, tapi sebab takut, tak suke lampu malap-malap camtu dah..] mintak maaflah cik twin terpaksa tido dalam cerah minggu ni dan seterusnya..wuhuhuhuu...aku takut weihhh....


Pastu lau bangun pagi-pagi time nk pi keje [aku yg first bangun kat umah ni], mula lah otak ni pikir macam-macam..cane lau ternampak something yang tak diingini...tidakkkk...aku tidakkk sanggup....hu....Pagi tadi, lepas mandi aku masuk-masuk bilik and tengok lampu tido tu dah tertutup...eh, aku dah off ke tadik?? kebiasaannya, memang aku tak off selagi cik twin tak bangun...lau die dah bangun baru aku bukak lampu bilik..pelik gak sebab aku rasa aku tak tutup pon lampu tu...ok, tiba-tiba rasa takut terus menyelubungiku..terus aku on lampu bilik...[sori again cik twin]..then, aku tengok lampu tido tu..memang di 'off' kan...bukan sebab lampu tu rosak or terpadam sendiri...wuhuhuuh....psycho tol kan? tulah, sape suh baca email tu??? tu baru baca tu, lau tengok cite khurafat mau aku tak leh tido terus...so, skrang sebelum tido selalu pasang surah al-Mulk berulang-ulang kali sampai aku tertido sendiri...[ceit..bukan nak baca sendiri kan??]


Sepanjang hidup aku ni, aku memang tak pernah lagi diperlihatkan dengan mende-mende cenggitu (Alhamdulillah....), aku pon tak mau tengok...seram aku...wuhuhuhu... Aku cuma pernah ditindih [oleh mende yang tak diingini tulah], siang-siang hari lak tu and sebab aku ponteng class sejarah tak silap aku..padan muka...hahahaa....[ aku sekolah asrama dari Form 1 - Form 5), pernah jugak rasa ditepuk kat kaki masa tido lepas asar, time tu tak solat lagik..kawan-kawan aku cakap malaikat tolong kejut kot...[hanya Allah yang tau..aku? no komen....]


Yang paling scary pon penah aku kena, time ponteng prep malam..[asek sebab ponteng je kan..wihihihi]..time aku ngan geng-geng 13B kot..[13B tu bilik kami time form 3 kot, xpon bilik salah sorang dari kami, aku dah lupa]..tak silap aku, yang join ponteng malam tu, aku, azie, emy, lagi 2 or 3 orang aku lupa....kami study dalam bilik je sebab malas nak turun..kami bukak satu lampu depan..alasan nak study kan...heee...


Ngah study tu [study la sangat..], tetiba je dengar tapak kaki daki tangga depan bilik kami tu...kami teruslah kecut perut, takut tertangkap..wuhuhu...bunyi tuh duk daki-daki je..bila lah nak sampai nih..kami dalam bilik tu berkira-kira dah, nak nyorok dalam almari ke, nak redha jek...last-last sume sepakat nak redha je walau tertangkap pon...kami pon buat-buat study...bunyi tapak kaki tu dah macam makin menjauh..kami pon cam lega skit tapi tak lama.......


tiba-tiba....cehcehhcehh...ayat bese lau cite antoo..wahahahahha....tiba-tiba tombol pintu bilik kami terbukak...tunggu punya tunggu tak de orang masuk pon....dan tak lame tu de angin kuat yang tolong tutupkan pintu tu balik...maksudnya angin dari dalam bilik lah, coz pintu bukak ke dalam bukan ke luar...waaaaa....tak payah cakaplah aku punye takut..takde darah kot kat muka aku time tu....wuhuhuhuhu.....lepas pada hari tu, aku ngan budak-budak tu tak berani dah nak ponteng prep malam...[siang still ponteng je ag...wahahahahha]


tu ajelah cite seram saya...wihihihi.....


yang buat saya takut nak tido sensorang...duk umah sorang-sorang...buat segala benda sensorang...wuhuhuhuhu =[

3 comments:

  1. sehda, kdg2 aku juge penakut..lagila kalo aku tggl berdua je ngan faris kalo hubby keje!!kne kuatkan semangat!! plg benci kalo ade iklan hantooo kt tv kalu aku duk watching sorang2 mlm2..tdo mmg lampu tak tutup hahaha :)

    ReplyDelete
  2. za, hhahaha...kte sama upenye...mmg penakut..wakakaka

    ReplyDelete